Bijzondere logistiek

Elke opdracht is bijzonder. Maar omdat bijzonder bij ons de norm is, hebben we voor elk transport de juiste oplossing. Als de reguliere vervoerder geen oplossing heeft, dan nodigen we u graag uit om uw opdracht bij ons neer te leggen. Maar wat maakt onze opdrachten bijzonder?

Het merendeel van de opdrachten die we uitvoeren zijn temperatuurgevoelig: 90%. Binnen de branche worden er in het algemeen twee temperaturen gehanteerd. Voor de koelstroom hanteert men de temperatuur van +4 graden C, voor de diepvriesstroom wordt -18 graden C gebruikt. Ook bij ons vallen veel van de opdrachten binnen deze twee standaardnormen, zo’n 50% van de temperatuurgevoelige opdrachten. Dat betekent dat de andere 50% een afwijkende temperatuur heeft. Bijvoorbeeld bloedplasma, dat op een minimale temperatuur van -30 graden vervoerd moet worden, of chocolade dat het beste bewaard wordt op een temperatuur van +15 graden. Bijzondere temperaturen zijn bij ons de norm. temperatuur

klok Ongeveer 80% van onze opdrachten zijn tijdgevoelig. Dat betekent dat de klant voorkeurstijden, tijdsblokken, vaste levertijden of urgente levertijden vaststelt. Soms is de ready-time, het moment dat de producten klaarstaan voor verzending, al bekend en maakt het niet zoveel uit wanneer de producten bij de eindgebruiker terechtkomen. Maar steeds vaker is het moment van pick-up en afleveren vastgesteld op een exact moment. Onze Control Tower checkt steeds de actuele voertuigpositie en rekent door wat de effecten zijn voor alle stops op de route. Daardoor kunnen onze planners tijdig ingrijpen om fouten te voorkomen. Transportmanagement by exception.

25% van de producten die onze chauffeurs in handen krijgen is extra kwetsbaar. Dat betekent bijvoorbeeld dat het product snel beschadigd kan raken, denk bijvoorbeeld aan gebak dat waardeloos wordt als de verpakking de topping raakt. Of aan testmonsters van een laboratorium die per se rechtop vervoerd moeten worden zodat vloeistoffen niet schiften tijdens transport. Kritiek

persoonlijke aflevering In een digitale wereld is het contact tussen klant en leverancier steeds minder tastbaar. Wij realiseren ons dat en doen er alles aan om volgens uw instructies af te leveren. Communicatie is daarin essentieel. Meer dan 95% van onze klanten stelt dat zij tevreden zijn over de wijze waarop onze chauffeurs hun merk en branding vertegenwoordigen tijdens aflevering. En daarin willen we altijd een stapje meer zetten.

Hoewel we natuurlijk al onze klanten zoveel mogelijk proberen te ontzorgen, maakt zo’n 45% gebruik van al onze mogelijkheden. Indien er specifieke wensen worden gesteld aan de opdrachten, kunnen we bijvoorbeeld specifieke klant- en order-entry-formulieren ontwerpen waarmee opdrachten eenvoudig zijn te boeken. En met het gebruik van koppelingen tussen systemen kan zelfs opdrachtacceptatie volledig automatisch gebeuren. Hiermee kunt u zich richten op uw core-business en wij over kunnen gaan tot een perfecte uitvoering van uw logistiek.
order entry2
© I & L Logistiek - Elke opdracht is bijzonder. Volledige ontzorging van aanvraag tot factuur.